Forumindex
CNF:s forum

Logga in Bli medlem Vanliga frågor Medlemslista Sök Forumindex

Welcome
Welcome to CNF:s forum.

You are currently viewing our boards as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community, you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content, and access many other special features. Registration is fast, simple, and absolutely free, so please, join our community today!

Myntmässa i Lund

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Referat från auktioner och mässor
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Hasse Nilsson

Registreringsdatum: 02 september 2007

InläggPostat: lör sep 29, 2007 10:08 pm    Rubrik: Myntmässa i Lund Svara med citat

För andra året i rad besökte jag myntmässan i Lund. I år hängde Peter Gartmark med vilket gjorde att resan inte kändes så lång, alltid lättare om man är några flera och har samma intresse.
Tio utställare deltog och för egen del var det Pecunia och J. Pedersen Mynthandel som tilldrog sig det största intresset. Strandbergs Mynthandel hade jag hoppats på men inget fanns som intresserade mig. Svagt tycker jag att inte plocka med något material eftersom jag ringde om meddelade mina intressen.
Som vanligt uppstod det snabbt ett ”vacum” i plånboken. Detta tycks uppstå varenda gång man besöker en mässa. Men trots det är jag tillfreds med mina nyförvärv, två verkligt fina medaljer på Pecunia samt fyra från J. Pedersen, bad också om ”option” på två andra som jag hoppas få hem under kommande vecka.
Nu får man lägga sig i stand-by-läge inför nästa evenemang som är Myntets Dag i Stockholm den 24 november, ser redan fram emot denna ”måste-dag” för oss samlare.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
pega

Registreringsdatum: 18 oktober 2007

InläggPostat: tor okt 18, 2007 11:51 am    Rubrik: Svara med citat

Very Happy Införskaffade en rdr1647 från strandberg som han hade lagt undan till mig. Även en Gustav III medalj köptes in från Pecunia som för övrigt hade många vackra medaljer med sig.
J.Pedersen hade som alltid mycket med sig att studera men ett nyligen införvärvad rdr1641 av densamma lugnade ned mig. Dock hade han en del äldre vackra bronsmedaljer som det funderades över både en och två gånger.
Annars var Riibe, Ticalen (i ny regi), Sten Hoy, Myntsamlarens Postorder, Lund, Hamrin och Antikboden närvarande.
Johan Melin var "dörrvakt" men en mycket trevlig sådan.
MVH
Peter
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Referat från auktioner och mässor Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet

Community Chest